Project Description

Week van het Verkeer

Opdrachtgever: Verkeersplein Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam
Project: Campagne Week van het verkeer

De case
De Week van het Verkeer is een activiteitenweek én stedelijke campagne die bedoeld is om kinderen, ouders en scholen extra verkeersbewust te maken. De week wordt georganiseerd door Verkeersplein Amsterdam in opdracht van Gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam. Tijdens deze week krijgen scholen een Week van het Verkeer-box die handvatten biedt om in de rest van het jaar bewust en actief met verkeersveiligheid aan de slag te kunnen gaan. Aan ons de mooie en dankbare taak om de activerende campagne alweer voor het vierde jaar te verzorgen!

Onze aanpak
We hebben voor deze campagne een eigentijdse en vrolijke stijl ontwikkeld die aansluit op de jonge doelgroep. Samen met ‘Stoppie’ maken de kinderen op een speelse en unieke wijze kennis met het thema verkeer. De vormgeving is uitgewerkt in verschillende vormgevingselementen die allemaal van het verkeersthema zijn afgeleid.

Het resultaat
Een succesvolle on- en offlinecampagne die al sinds 2019 loopt. De campagne bestaat uit uiteenlopende middelen die op een eigenzinnige wijze bijdragen aan de verkeersbewustwording van kinderen en andere betrokkenen. Dit hebben we gedaan met behulp van onder meer posters, stickers, lesbrieven, verkeerschallenges, verkeerskranten, een website en een social media campagne.